Lákavý titulok inzerátu dokáže divy.

Titulok je najväčším faktorom, ktorý rozhoduje o tom, či si článok prečítate. Preto na nich stavia napríklad bulvár. Rovnako je to aj s inzerátmi na pracovné miesta. To, či priláka správnych uchádzačov, často ovplyvňuje názov.

Názov je základom inzerátu

Správne pomenovanie pracovného inzerátu je dôležité nielen pre upútanie pozornosti uchádzačov, ale aj pre internetové vyhľadávače. Na základe názvu zaradia inzerát do správnej kategórie, inak ho uchádzač ani nenájde. Názov inzerátu je tak trochu výzvou. Ako toho povedať čo najviac na malom priestore a nepreháňať? Nezabúdajte, že ak si niekto hľadá prácu, denne si prečíta možno 20 pracovných inzerátov. Ako sa teda uistiť, že práve ten váš ich zaujme?

Pripravte sa vopred

Pred písaním a vymýšľaním názvu je vhodné definovať cieľovú skupinu, v tomto prípade ideálneho kandidáta. Je to podobné, ako keď v marketingu uvažujete o ideálnom zákazníkovi. Premýšľajte o tom, aké vlastnosti by mal mať kandidát, aké má vzdelanie, koníčky, ako trávi voľný čas. Potom podľa toho zvoľte tón komunikácie. Definícia ideálneho kandidáta vám pomôže ujasniť si, či používať emotikony, čísla, či radšej tweetovať alebo vykrikovať…

Ako napísať názov pracovného inzerátu?

  • Buďte čo najstručnejší a najstručnejší. Po prečítaní názvu by malo byť na prvý pohľad jasné, o akú prácu ide. Hľadáte asistenta, murára alebo vodiča? Potom by to malo byť uvedené v názve.
  • Výhody sú lákavé. Pokúste sa do názvu inzerátu vtesnať nejaké výhody. Môže to byť napríklad bezplatná doprava, služobné auto, domáca kancelária, ubytovanie. Spomeňte výhody, o ktorých sa vaša cieľová skupina dozvie. Inzeráty, v ktorých je uvedený plat alebo platové rozpätie, tiež priťahujú viac pozornosti.
  • Po slovensky alebo po anglicky? Pri zvažovaní, či použiť anglicizmy alebo iné cudzie slová, opäť myslite na svoju cieľovú skupinu. Budú rozumieť anglickému názvu? Je potrebné, aby ovládali cudzí jazyk?  Slovenské ekvivalenty sú pre žiadateľov vo všeobecnosti zrozumiteľnejšie. Je tiež vhodné uviesť, či hľadáte juniora alebo seniora.
  • Nezabudnite uviesť miesto výkonu práce.

Čomu sa vyhnúť?

V súčasnosti mnohých uchádzačov odrádzajú nevýrazné názvy, ktoré ich lákajú na prácu z domu, vysnívanú prácu, ktorá sľubuje výplatu na počkanie, ale neprezrádza presný názov práce. Vo väčšine prípadov ide o viacúrovňový marketing zameraný na predaj produktov a služieb, s ktorým mnoho ľudí nemá veľmi dobré skúsenosti.  

Rada na záver: Podobne ako pri písaní článku alebo knihy môžete vymýšľanie chytľavého názvu pracovného inzerátu nechať na koniec. Keď máte štruktúrovaný inzerát a v hlave jasnú predstavu o pracovnej pozícii, je jednoduchšie vymyslieť aj názov ešte pred začatím písania inzerátu.